مزایا و معایب بانکداری الکترونیک در فساد کرونا

بوسیله نقل از نیوز، با داخل نظر گرفتن پیامدهای کووید-۱۹ در سال ۲۰۲۱ خدمات بانکداری الکترونیکی و هوش جعلی باعث می شود تا با بهبود کیفیت خدمات بانکی، تجربه مشتری در بانکداری از رویه دور هموارتر شود. اگرچه شعب بانک ها همچنان امانت می شوند و دسترسی به پول نقد را دشوارتر می کنند، اما دیدن آینده بانکداری که با نیازهای اقبال و جوامع متجانس باشد، بیش دلگرم کننده است.

خودپردازها

در حال حاضر، بوسیله برهان کاهش عرضه خدمات حضوری در شعب بانکی اروپا شاهد اضافه خودپردازهای بانکی (ATM)  هستیم و برخی دولت های اروپایی نیز قصد دارند هزینه های مورداستفاده تو صنعت بانکداری را از روال فناوری ابر (Cloud)، ادغام سایر خدمات و تنخواه گذاری کاهش دهند. بوسیله دلیل این که معیار مالیات پیاده شدن اساس منطقه شعبه بانکی و دستگاه های خودپرداز متفاوت است، برخی بانک ها ممکن است بخاطر کمک به حل این مسائل نیاز به تنخواه گذاری بیشتر در فناوری خودپرداز عاطفه کنند و حتی اگر این راه لزوما بوسیله معنای کاهش هزینه ها نباشد، هدف کلی آن بهبودی اقتصادی از طریق خودپردازها خواهد بود که از اهداف ایجاد چنین سیستمی پیش روی شده است.

نمود درک قدر یا بهای چیزی مصنوعی

موسسات مالی در جستجوی سیاق های جدیدی بخاطر استفاده از هوش مصنوعی تو سرمایه گذاری های تجاری خود هستند. به طورکلی از هوش مصنوعی برای انجام فرایندهای متناسب اعاده و قابل پیش بینی مصرف می شود و نیاز بوسیله پول نقد را در مواقع ضروری برآورد می کند. علاوه بر این، ازآنجاکه کاربرد از ابزارهای پیش دماغ کننده باعث نفع جویی در دم و هزینه می شود می استعداد با مهندسی این موارد فنا زمان استفاده از تجهیزات را نیز پیش بینی و از هرگونه زیان جلوگیری کرد. یکی دیگر از کاربردهای ابتکاری هوش بدلی که داخل سال ۲۰۲۱ مشاهده خواهد شد، کاربرد امتیاز چهره به عنوان روشی بخاطر رمزگشایی احساسات مشتریان و نفوذ آن در زمان ارتکاب خدمات بانکی با فرض رجحان با مشتری، خواهد بود.

تلفن بانک

جهیز عامل های دیجیتال، غیرقابل تکیه هستند زیرا مقدور است اختلالات فنی در آن ها رخ دهد؛ بنابراین، بانک ها باید موارد مختلفی را درون بانکداری الکترونیک درنظر بگیرند. یکی از گزینه های مناسب تلفن بانک است، زیرا تو صورت ضعف همه مسیرها راه نجات خواهد بود، بااین حال بانک ها تنها نباید به این مورد اکتفا کنند زیرا مشتریان مختلف نحو های مختلف ارتباطی را اولویت می دهند. البته با این گونه تعاملات چهره بوسیله چهره مشتری و خدمات حضوری بانکی زیر نفوذ کردن قرار می گیرد و درنهایت می تواند منجر به از دست اعطا کردن مشتری شود به همین برهان بانک ها باید ارزش هر کانال و نحوه مصرف از آن را توسط مشتریان ارزیابی کنند.

معایب بانکداری آنلاین

در عهد همگی گیری، بانکداری آنلاین از قانون رایانه های انحصاری و پروگرام های تلفن همراه باعث راحتی و دسترسی بانکی تو ۲۴ ساعت شبانه روز شده است. بااین حال، فداکار موارد منفی در بانکداری آنلاین وجود دارد. اگرچه این معایب ممکن است شما را از کاربرد از خدمات آنلاین بازدارد، اما با حیات نگرانی های کنونی استفاده از آن درون اولویت صبر گرفته است.

توقف تو خدمات و فناوری

هر زمان که ما از رایانه یا خدمات اینترنتی استفاده می کنیم، درون معرض پایداری و کارایی سیستم هستیم. اگر سرویس اینترنت برای مدتی آهسته یا کاملا خاموش باشد، توانایی دسترسی آنلاین به حساب ها مادون خاصیت قرار خواهد گرفت یا چنانچه سرورهای بانک بوسیله دلیل تعمیر و خواه خرابی به نعوظ موقت درون دسترس نباشند، نمی توانید بوسیله صورت آنلاین یا از سر تلفن همراه به معلومات بانکی خود دسترسی پیدا کنید.

نگرانی های امنیتی و اختلاس هویت

به طورکلی، سایت های بانکی آنلاین و پروگرام های تلفن همراه به گونه ای طراحی شده اند که مصون باشند و بانک ها بوسیله طور پیوسته پروتکل های امنیتی بوسیله روز را عمل می کنند. بااین حال، هیچ سیستمی کاملا بی خطر ازاله و ممکن است که حساب ها هک شوند؛ بنابراین درحالی که می توانید با اطمینان از بانکداری همراه خواه آنلاین استفاده کنید، مراقب باشید از شبکه هایی که ایمن نیستند، استفاده نکنید و مراقب تغییر رمزهای عبور و نگهداری از اطلاعات ادخال خویشتن باشید.

راحت ولی خیر همیشه نوک تیز

اگرچه ممکن است زمان کمی برای واریز ضربت از قانون برنامه تلفن همراه لازم باشد، اما شما همچنان باید هواخواه دسترسی به حساب خود باشید. بانکداری آنلاین ازنظر مدل نفع جویی درون رفت و آمد به بانک یا کام در ردیف راحت باشد اما همگی بسته ها معاینه می شوند و طبق سیاست بانک ممکن است مدت زمانی در مراحل واریز و برداشت وقفه خلق شود.

فقدان رابطه با بانکدار

در بیشتر موارد ممکن است بتوانید نیازهای عمومی بانکی خود را برطرف کنید و سایت های بانکی آنلاین نیز دارای دپارتمان خدمات مشتری هستند اما شما اغلب باید کار بانکی خود را  از طریق تلفن انجام دهید و قبل از صحبت با کسی که هیچ شناختی از نیازهای شما یا سابقه بانکی شما ندارد، در غبطه بمانید. در مقابل، یک بانکدار محلی انگیزه دارد که به مشتریان خویشتن خدمت درنگ و روابط  بین خویشتن و مشتری را تحکیم بطی ء.

گام محدود خدمات

اگرچه می توانید کارهای زیادی را با یک حساب بانکی آنلاین اجرا دهید، قرین سپرده گذاری، شان سیلی و صیقل قبض، ولی محدودیت در انواع خدمات دسترسی حیات دارد. ممکن است برای افتتاح حساب جدید یا درخواست وام خواه رهن درخواست اولیه از این طریق عرضه دهید، اما داخل بیشتر موارد بخاطر امضاء فرم ها و ارائه اسناد هویتی  و خواه داخل رخ احتیاج به پول نقد باید به نمایندگی بانک یا خودپرداز نزدیک رجوع کنید.

مزایای بانکداری آنلاین

باز کردن یک حساب آنلاین سهل و فقره با آن آسان است. به راحتی می توانید گرفتن های خود را پرداخت کرده و وجوه خود را بین احصائیه ها منتقل کنید. برای صیقل قبض ها نیازی تراشیدن که در صف بایستید همچنین لازم نیست رسید کلیه صورتحساب های خویشتن را نگه دارید، زیرا با بانکداری آنلاین می توانید معاملات خویشتن را بوسیله فراغت مشاهده کنید. همیشه تو دسترس است و شما می توانید وظایف خویشتن را از هرکجا و در هر زمان انجام دهید، حتی زمانی که بانک تعطیل است. عزب چیزی که باید در وارستگی داشته باشید اتصال به اینترنت فعال است. بانکداری آنلاین نوک تیز و کارآمد است و وجوه از یک احصائیه به شمار دیگر بی نهایت سریع منتقل می شوند. نیز می توانید از طریق بانکداری اینترنتی چندین حساب را به استراحت مدیریت کنید. شما می توانید همیشه معاملات و مانده حساب خویشتن را مشاهده کنید. همچنین می توانید از هرگونه  تهدیدی قبل از اینکه آسیب اکید بوسیله حساب شما ملتفت شود،مطلع شوید.

بانکداری آنلاین در جهان

داخل نروژ مقیاس مصرف از خدمات بانکداری آنلاین ۹۲ درصد است، بعدازآن دانمارک با ۹۰ درصد و فنلاند با ۸۷ درصد صبر گرفتند. به ترتیب سوئد با ۸۶ درصد، انگلستان با ۶۸ درصد، ایالات متحده با ۶۷ درصد، هند با ۵۱ درصد، چروک با ۴۲ درصد، یونان با ۲۵ درصد و بلغارستان با ۵ درصد در مقام های بعد قرار دارند.

منابع

 smallbusiness.chron.com

toughnickel.com

thefintechtimes.com

انتهای پیام