مقایسه برترین کانال های جذب ترافیک وب سایت

جذب ترافیک بیشتر برای وب سایت، یکی از فاکتورهای کلیدی بخاطر تصرف وکارهای امروزی محسوب می شود. دراین میان حساسیت چگونگی افزایش ترافیک، جنبه ی مهمی را داخل تدوین استراتژی های دنیای دیجیتال نشان می دهد. در سال های اخیر، شبکه های مدنی بوسیله یکی از نقاط تمرکز بخاطر جذب ترافیک از منابع اجنبی تبدیل شده اند، اما بررسی های متعدد نشان می دهد که این شبکه ها همیشه نیروهای محرک خوبی برای افزودن ترافیک نیستند. حتی با نیکوترین سازی عالی شبکه های مدنی نیز نمی توان آن ها را به کانال های حقیقی جذب ترافیک تغییر کرد.

چه کانالی به نشانی کانال اصلی جذب ترافیک وب سایت شناخته می شود؟ گزارش جدید از سرویس مشهور و عفیف الکسا برای پاسخ به همین سؤال تدوین شده است. گروه تحقیقاتی الکسا، داده هایی را از ۴۵۰ هزار دامین در سرتاسر جهان جمع آوری کردند و آن ها را به صورت عمودی داخل دسته بندی های مشخص قرار دادند. درنهایت، نتایج براساس اقدام و دلبستگی مندی کاربران دسته بندی شد. محققان برای مطالعه نهایی، ۱۰ درصد از برترین وب سایت ها در هر دسته بندی را تک وارسی راحتی دادند. تصویر زیر، نتایج نهایی گزارش را مدال می دهد:

تصویر پشته علامت می دهد که موتورهای ضربان وجو و ادخال مستقیم بوسیله وب سایت ها، کانال های اصلی جذب ترافیک هستند. شبکه های اجتماعی نیز پایین ترین درصدهای ورودی را به خویشتن ویژه داده اند. عزب تو دسته های اخبار، آب وهوا و اطلاعات، شبکه های اجتماعی آماری بالاتر از میانگین را ثبت کرده اند. این کانال داخل تمامی گروه های دیگر، آماری بهتر از پنج درصد را ثبت نمی کند.

آمارهای بالای به اندیشه ذات شبکه های اجتماعی و کاربری آن ها، خاموش بوسیله نظر می رسند. کاربران عموما از شبکه های مدنی برای پاشیدن سریع اطلاع دادن استفاده می کنند و هدف اصلی، فاتحه کردن مناظره و مناظره پیرامون موضوعات داغ است. درنتیجه ناشران خبری نیز ازطریق شبکه های اجتماعی ترافیک بیشتری اخذ می کنند. ازطرفی گزارش الکسا تاحدودی نقش و عظمت شبکه های مدنی را بوسیله عنوان کانال های جذب کاربر، پایین نشان می دهد. درنتیجه شاید باتوجه به داده های منتشرشده، باید تغییری داخل رجحان دهی شبکه های مدنی در استراتژی های بازاریابی دیجیتال اعمال کنیم. داده های منتشرشده، صنع متغیر استعمال از شبکه های اجتماعی را نشان می دهد که در اخذ اطلاعات پیرامون کسب وکارها و محصولات متنوع، نقش کمتری نسبت به جست وجوی یمین تو وب دارند.مقاله های مرتبط:بازاریابی دیجیتال؛ هرآنچه باید در مورد آخرین ابزارهای بازاریابی امروز بدانیدگوگل الگوریتم خود را با کمال مطلوب اولویت دهی به اعلام دست اول تغییر می دهد

آمارهای منتشرشده دلیلی بر این مطالبه نیستند که کاربران بخاطر جست وجوی محصول یا کسب وکار، از شبکه های مدنی استفاده نمی کنند. تا اینکه فداکار گزارش های دیگر مطالبه می کنند که شبکه های مدنی به مرور نقش پررنگ تری در جست وجو برای کالا معلوم کرده اند. البته آن گزارش ها ادعا می کنند که کاربران در شبکه های اجتماعی به تعاقب ثمر و کالا داخل خویشتن شبکه ی موردنظر هستند و لزوما به وب سایت راهنمایی نمی شوند. به بیان دیگر وقتی یک مهمانخانه منوی خویشتن را در صفحه ی شبکه ی اجتماعی منتشر کند، احتمالا بازخورد بهتری نسبت به لینک دهی به وب سایت خواهد داشت و تماس های تلفنی بیشتری اخذ خواهد کرد. شاید این طور رویکردی برای SEO مفت نباشد و لینک های ورودی را کاهش دهد، اما به هرحال باعث تکثیر مشتری می شود.

گزارش منتشرشده توسط الکسا، حاصل ی نهایی و قطعی محسوب نمی شود. همان نعوظ که گفته شد، الکسا از داده های مقیاس استفاده کرده است و نتایجش ۱۰۰ درصد دقیق نیستند، چون این وب سایت بوسیله تعداد محدودی کاربر و وب سایت دسترسی دارد. البته درنهایت می نبوغ از آمارهای منتشرشده، روند های کلی را پیش دماغ کرد و فدایی از آن ها را درون برنامه ریزی های بازاریابی محتوایی بوسیله حکم برد.

درنهایت اگر بوسیله دنبال افزودن ترافیک ورودی وب سایت هستید، بهبود استراتژی ها و کارایی SEO اهمیت بیشتری دارد. ازطرفی رویکرد نسبت بوسیله شبکه های اجتماعی نیز بیشتر باید روی خویشتن شبکه ها متمرکز باشد و تلاش کمتری بخاطر انتقال کاربران شبکه به وب سایت داشته باشید.بیشتر بخوانید:گوگل ظاهرا با مرام رقابت بیشتر با اپلیکیشن های متفرقه، داده های اندروید را رصد می کنداستیو وزنیاک بابت ویدئوهای تاج برداری بیت کوین از یوتیوب شکایت می کندقابلیت ساخت اطلس سایت XML به نسخه ی جدید وردپرس افزوده می شودفاکس کان تولید آیفون 11 در هند را آغاز کردگوشی های سامسونگ تو آلمان، جایگزین کارت های شناسایی می شوند