هرآنچه باید در تک آگاهی از برند بدانید

آگاهی از برند یا Brand Awareness یک گام فراتر از معرفی برند خواه یار برند است. مرحله ی آگاهی زمانی رخ می دهد که یک برند، به ریختگی زندگی و ضابطه های ابتیاع مصرف کنندگان وارد می شود و مردم، برای اینکه خریدهای مکرری از یک شرکت داشته باشند، اصلاً پندار نمی کنند.

چگونه می توانید بوسیله مشتریانی دست جلوه گر کنید که هر بار، برای بازگرداندن و ترغیب آن ها به خرید، نیازی به هنگام کردن کامل قیف خرید نداشته باشید؟ ما درون این پیغام سعی می کنیم به همه ی سؤالات شما در این زمینه پاسخ بدهیم.

آگاهی از برند چیست؟

نرخ آگاهی از برند، نشان می دهد که مخاطبان هدف، چقدر با برند شما آشنا هستند و چقدر خوب آن را نمره می دهند. شرکت هایی که از آگاهی برند بالا برخوردار هستند، نه تنها دلگشا آوازه و محبوب اند، بلکه به نشانی «روند صنعت خواه بازار» شناخته می شوند. مجاهدت بخاطر خلق کردن آگاهی از برند، بوسیله خاص زمانی که در مراحل اولیه ی تصرف وکار خویشتن قرار دارید و روی بازاریابی و تروج استفاده از محصولات و خدمات خویشتن فرمان می کنید، ابهت بسیار زیادی دارد.اهمیت آگاهی از برند

مفهوم اصطلاح آگاهی از برند، شاید کمی تیره به نظر برسد و درواقع نیز همین طور است. برای آن گروه از بازاریابان و مالکان کسب وکار که می خواهند توفیق اهداف مارکتینگ خود را با اعداد و ارقام نمایان و روشن ارزیابی کنند، آگاهی از برند مرزوبوم ای است که تا حدودی، جاده ی ساطع آن ها را اندکی مه آلود می کند.مقالات مرتبط:برندسازی با بودجه کمتر برای کارآفرینان نوپاآسیب احتمالی کارمندان بوسیله هویت و عزت برند و نحوه مقابله آن

اما صرفاً به این برهان که آگاهی از برند، یک سنجه ی آماری محسوب نمی شود، بوسیله این معنا نیست که می استعداد ارزش آن را نادیده گرفت. برعکس، آگاهی از برند نقش مهمی داخل محقق شدن اهداف بازاریابی شما ایفا می کند. برای شروع، به مزایای پایین تر توجه کنید:۱- آگاهی از برند اعتماد مشتریان یا کاربران را افزایش می دهد

تو دنیایی که مصرف کنندگان پیش از سودا هر محصولی، تحقیقات اضافی درباره ی آن انجام می دهند و نظر سایر مشتریان را همچنین جویا می شوند، اعتماد به یک برند کلیدی ترین عامل سرنوشت ساز شرکت ها است. وقتی استفاده کننده به یک برند توکل می کند، به ظن بیشتری خریدهای مکرر خود را به دور از محافظه کاری و هشیاری انجام می دهد و سطر وفاداری به برند را سریع تر طی می کند.

بنابراین آگاهی از برند، قدرت اعتمادسازی را افزایش می دهد. زمانی که شما چهره ی مصطلحی به برند خویشتن می بخشید، کاربرد کنندگان راحت زیرفون اعتماد می کنند. تلاش هایی که در راستای افزایش آگاهی از برند رخ می گیرد، به برند شما شخصیت می دهد و زمینه ساز صمیمیت بیشتر با مشتریان، دریافت بازخوردهای سازنده و داستان سرایی تصرف وکار خواهد وجود. ما انسان ها نیز ازطریق همین راه ها به یکدیگر اعتماد می کنیم. روابط مردم ها با یکدیگر تفاوت اضافی با روابط مصرف کنندگان و برند ندارد.

۲- آگاهی از برند به ابداع روابط مثبت می کند

هنگامی که می خواهید ظرف بشویید، از ریکا کاربرد می کنید. هنگامی که باید فوراً پاسخ یک سؤال را بیابید، آن را در گوگل جست وجو می کنید. زمانی که می خواهید از یک ورق کاغذ، چندین نسخه داشته باشید، کاغذ را زیراکس می کنید. احتمالاً وقتی که وسایل لازم برای پیک نیک را داخل کیف یا سبد می گذارید، یک کوکاکولا نیز برای اشامیدن به همراه می برید. حتماً میدانید که واژه های «زیراکس» خواه «کوکا» در عنصر بوسیله یک برند رمز دارند. اگر بخواهیم از فاز محاوره ی روزانه خارج شویم، باید به جای ریکا، از مایع قید شویی، به جای گوگل از موتور نبض وجو، بوسیله جای زیراکس از مایه کپی کننده و به جای کوکا، از نوشیدنی گازدار استفاده کنیم. ولی ما استعمال از کلمه ی زیراکس را ترجیح می دهیم، هرچند مایه ما، واقعاً از برند زیراکس نباشد.

مثال های بالا، مصادیق آگاهی از برند هستند. همان طور که مشاهده می کنید آگاهی از برند، اقدامات و محصولات را به برندهای خاصی مرتبط می کند. درنتیجه مردم وسوسه می شوند واژه های متداول را با عبارات و اصطلاحات برند، جایگزین کنند. قبل از اینکه خودتان هوشیار شوید، اقدامات یومیه ای نظیر ظرف شستن و پیک نیک رفتن، بازاریابی محصولات شما را اجرا می دهند.۳- آگاهی از برند، بها ویژه ی برند را بالا می سرما

نرخ اختصاص ی برند یا Brand Equity توصیف کننده ی کمی از قیمت برند است که توسط امتحان ی مصرف کننده و درک عمومی از یک برند تعیین می شود. تجارب و درک مثبت، قیمت ویژه ی برند را افزایش می دهند و برعکس، تجارب و ایده ی منفی مصرف کنندگان، BE را پایین می آورند. فدایی از نتایج مهم ارج ویژه ی مثبت، عبارت اند از :ارج والاتر محصولات (باتوجه به ارزش درک شده ی والاتر)اضافه قیمت سهام شرکتقابلیت گسترش کسب وکار (باتوجه به اتساع شیار تولید محصولات و خدمات)تأثیر اجتماعی عالی (باتوجه به مقدار نام برند)

یک شرکت چگونه می تواند ارزش برند خود را بالا ببرد؟ پاسخ این سؤال شاداب حلق: با ساختن آگاهی از برند و ارتقای دائمی تجربه ی مثبت مصرف کنندگان. درواقع آگاهی از برند، پایه های مقدار اختصاص ی برند را بنا می گذارد.

هنگامی که کاربرد کننده از یک برند «آگاه» است، بدون هیچگاه مشاوره و کمکی محصولات آن را می شناسد و خریداری می یواش. مصرف کننده، میوه برند محبوب خود را به محصولات سایر شریک شدن ها ترجیح می دهد و وفاداری مشتری، از همین خال شروع می شود. یعنی مصرف کننده خیر عزب محصولات برند خاصی را خریداری می کند، بلکه آن ها را بوسیله دوستان و آشنایان خویشتن نیز پیشنهاد می دهد.

پس آگاهی از برند، اعتماد استفاده کنندگان را احضار و ارتباطات مثبت را تقویت می نرم و درنهایت، قیمت خاص ی برند را ارتقا می دهد. محدودیت هایی که باعث می شود برند شما به یک معروفیت آشنا تبدیل شود و به عارض ناخودآگاه، در فهرست همیشگی خرید کاربرد کننده قرار بگیرد.

متد های ساختن آگاهی از برند

آگاهی از برند، پدیده ای زدودن که یک شبه در میان مشتریان و عموم مردم خلق شود. از طرف دیگر، حاصل ای هم زدودن که از تبلیغات یا کمپین های بازاریابی ساده مولود شود. آگاهی از برند، خروجی مجموعه ای از تلاش های اندوه زمان است که فراتر از ترغیب مشتریان بوسیله پرداخت پول و خرید متاع پیش می رود.

اگر انتظار داشته باشید که پس از تعدادی آگهی تجاری در رسانه های اجتماعی، مقدار آگاهی از برند شما افزایش بی پرده کند، بوسیله بیراهه رفته اید. داخل این صورت، مصرف کننده فقط روی علیه (و خیر برند) شما متمرکز می شود و تبلیغات تجاری نیز تأثیری بیشتر از یک بیع ساده نخواهد داشت.

در این بخش اساسی ترین راهکارهایی را ذکر می کنیم که  به ساخت پایه های آگاهی از برند کمک می کنند و اثر ایستادگی را در مخاطبان شما به جای می گذارند.مقالات مرتبط:راهنمای جامع برندسازی شخصیراهنمای جامع کمپین های بازاریابیراهنمای جامع بازاریابی بخاطر استارتاپ هاراهنمای جامع بازاریابی B2Bراهنمای جامع برنامه وفاداری مشتریراهنمای جامع توسعه قیف فروش۱- یک شخص باشید، نه یک شریک

هنگامی که با افراد متاخر شناخت می شوید، می خواهید چه چیزهایی را درباره ی آن ها بفهمید؟ به عنوان مثال سرگرمی ها، علایق، ترجیح های آن ها؟ یا اینکه دوستان جدید چگونه صحبت می کنند، درباره ی چه چیزهایی بیشتر حرف می زنند و چه چیزهایی آن ها را خوف خورده می کند؟

برای آگاهی قدری به مخاطبان نیز باید همین موارد را تو خصوص برند خود علامت دهید. اگر می خواهید روی مخاطبان تأثیر بگذارید، باید برند را فراتر از شرکتی که صرفاً به سودا محصولات مبتلا است، معرفی کنید. شما چه توصیفی از شخص خودتان دارید؟ برای شناساندن برند خود بوسیله یک یار جدید، از چه عباراتی استعمال می کنید؟۲- مدنی سازی

همگی ی آدم ها، صرف نظر از اینکه درون گرا یا برونگرا، خلوت یا اهل مباشرت باشند، درهرحال از روابط و بستگی های اجتماعی و وقت گذراندن با یکدیگر منفعت می برند. روابط اجتماعی، راهی برای اجتناب از تنهایی و یادگرفتن دانستنی های جدید است. همین امر برای برند شما غم صادق است. اگر فقط در زمان فروش یا پشتیبانی خدمات، با آدم مناسبت برقرار کنید، همدستی شما چیزی بیشتر از یک تصرف وکار باهدف واضح (قرین درآمدزایی) نخواهد بود.

شما به منظور بالا بردن آگاهی مردم از برند خود، باید اجتماعی باشید. پست هایی را که در شبکه های اجتماعی منتشر می کنید، صرفاً بوسیله محصولات و خدمات خود محدود نکنید. با مخاطبان برند داخل تعامل باشید، به سؤالات آن ها پاسخ بدهید، زیر پست آن ها کامنت بگذارید و محتوایی را که دوست دارند، بازنشر کنید. حساب رسانه های اجتماعی برند را به شیوه ای مدیریت کنید که گویی می خواهید درون صفحات شخصی خود، دوستان جدیدی بیابید؛ خیر مثل کسب وکاری که فقط بوسیله دنبال پول درآوردن است. به یاد داشته باشید که بیش از ۵۰ درصد از معروفیت و حیثیت برند، از مدنی بودن داخل فضای آنلاین به دست می آید.

 ۳- یک روایت درود کنید

فرقی نمی کند که شما در حال بازاریابی محصولات خود هستید یا برند خود را پروموت می کنید. تو هر دو حالت، داستان سرایی یک تاکتیک بازاریابی علو العاده قدرتمند و مؤثر است. تاسیس یک روایت پیرامون برند، به آن وجوه انسانی و عمق می بخشد. هنگامی که این روایت را به شیوه ای غریزی با بازاریابی خود همراه می کنید، درکنار محصولات و خدمات، برند را همچنین بازاریابی می کنید.

اما روایت برند باید با چه محوریتی تالیف شود؟ هر چیزی، البته تا زمانی که داستان شما واقعیت دارد. بوسیله نشانی شهید داستان بنیان گذار، یا روایتی در مورد ایده ی ابتدایی محصولی که کسب وکار شما تولید کرده است. یا داستانی درباره ی اینکه تصرف وکار کوچک شما، چگونه راه خود را تو این دنیای مبصر پیداکرده است.

مردم، هواخواه گوش دادن شعر های سایر انسان هستند. اختیار و معتبر بودن، فوق العاده تأثیرگذار است و می تواند به تکثیر آگاهی از برند منجر شود.۴- به اشتراک گذاری محتوا را تسهیل کنید

در هر صنعتی که فرمان می کنید، هر محصول یا خدماتی را که بوسیله استعمال کنندگان پیشنهاد می دهید و از هر استراتژی بازاریابی که استفاده می کنید؛ امکان به اشتراک گذاری محتوای خویشتن را بخاطر مخاطبان تسهیل کنید. منظور از محتوا، پست های وبلاگ، ویدیوها، پست های رسانه های اجتماعی، محتوای پرداختی یا صفحات محصول است.

بازاریابی دهان بوسیله دهان خواه شخص بوسیله شخص، مؤثرترین راه برای اعتمادسازی و ایجاد آشنایی درون میان مشتریان است. زمانی که یکی از دوستان یا اعضای خانواده، محصولی را به ما پیشنهاد می دهد، توجه ما بوسیله میوه و برند آن جلب می شود. از خودمان می پرسیم که آیا این برند، ارزش تجربه کردن را دارد؟ آیا امکان پذیر است محصولات دیگر موردنیاز ما را بی قراری داشته باشد؟ شمار های اجتماعی این برند چیست و داخل صفحات خود، از چه چیزهایی صحبت می کند؟ اگر امکان به پول اعانه گذاری محتوا را تسهیل کنید، کاربرد کنندگان با گزینش تکمه ی Share، به راحتی آگاهی از برند شما را بالاتر می برند.مقالات مرتبط:چگونه داخل شبکه های اجتماعی نظرات بیشتری دریافت کنیمآموزش: ایده هایی برای تکثیر فالور شبکه های اجتماعی

به یاد داشته باشید که تأثیرگذاری، مفتاح آگاهی از برند است. به همین دلیل ارتباط شما با مخاطبان، باید فراتر از کسب درآمد، خواه التماس باهم اتحاد کردن و وفاداری مشتری باشد. تخیل کنید با بی مانند جدیدی دیدار کرده اید و او یکی از موارد بالا را از شما درخواست می کند. احتمالاً می خندید و قرار بازدید را ترک می کنید. چنین درخواستی خیر تنها یک رویکرد سطحی و بی بها در عالم مودت به شمار می رود، بلکه تأثیرگذاری مثبتی نیز پیاده شدن شما نخواهد داشت. همین امر برای اشاعه نام برند تو میان مخاطبان همچنین صادق است.

راه های افزایش آگاهی از برند درون میان مخاطبان بالقوه

در کود ی دوم، فرض می کنیم شما محور های آگاهی از برند را براساس اصول صحیح، بنانهاده اید. اکنون چگونه می توانید این آگاهی را گسترش دهید؟ بخاطر فاتحه می توانید فرمان خود را با ایده های کمپین زیر آغاز کنید:۱- پیشنهاد فریمیوم

فریمیوم مدل تصرف وکاری است که محصول پایه ی خویشتن را به عارض رایگان عرضه می درنگ و فقط برای محصولات پریمیوم و همچنین مشتریان سازمانی، هزینه ای را مشخص می بطی ء. این سیستم، متد نرخ گذاری مشهوری است که شرکت هایی نظیر ترلو و هاب اسپات از آن استفاده می کنند. مدل Freemium به مشتریان اذن می دهد امتحان ی میوه و برند شما را پیش از ابتیاع نهایی، دریافتن کنند. فرصتی که در واژه مکالمه ای «قبل از سودا امتحان کنید» نامیده می شود، به لحاظ فنی می تواند سزا و پاینده شود (برخلاف دوره های آزمایشی رایگان، که گزینش فدایی دیگر از باهم اتحاد کردن ها است).

معمولاً در معیار فریمیوم، واترمارک برند روی تمامی تقدیر های قابل مشاهده ی محصول خواه سرویس دیده می شود. به همین دلیل فریمیوم یک وضعیت سرما–سرما ایجاد می یواش: مصرف کننده محصول را مجانی اخذ می درنگ و هنگامی که از آن استفاده می کند، نوعی تبلیغات مجانی را برای برند ادا می دهد.

بسته به سنخ تصرف وکار شما، امکان پذیر است فریمیوم بهترین راه افزایش آگاهی از برند بین مخاطبان بالقوه باشد.۲- تولید محتوای رایگان

این روزها تولید محتوا آسان تر از قدیم است. این موضوع اصلاً بد نیست در مقابل مصرف کنندگان برای روبرو کردن پاسخ سؤالات خود، به اینترنت مراجعه می کنند.

محتوا، روش جالبی برای افزایش نرخ آگاهی از برند شما محسوب می شود، بجای ساده ترین راهکاری است که ازطریق آن می توانید شخصیت برند خود را عرضه دهید، نظرات را به اشتراک بگذارید و ایده یا موضع خود در مورد مسائل مختلف بیان کنید.

لزومی ندارد که از محتوای متنی کاربرد کنید. امروزه ویدئو، اینفوگرافیک و پادکست، دیدن مخاطبان را بیشتر جلب می کنند (که تو امتداد به آن ها می پردازیم). البته محتوای متنی نظیر وبلاگ و راهنمای برازنده دانلود، ساده ترین راه تولید محتوا به احصائیه می روند، اما مسلماً شما به انتخاب این گزینه ها محدود نیستید.مقالات مرتبط:چگونه یک برند ماندگار داشته باشیم؟چرا کارت ویزیت هرگز از دور خارج نمی شود

از طرف دیگر، نباید به پاشیدن محتوا درون وب سایت همدستی اکتفا کنید. پست های مهمان و محتوای حمایت شده (Sponsored Content) فرصتی را بخاطر شما حاضر می آورد تا پیش روی مخاطبان جدید راحتی بگیرید. چنانچه برند شما از تولید محتوا صرف دید کند، فرصت فوق العاده ای را برای افزایش آگاهی بخشی بوسیله مخاطبان از دست می دهید.

۳- حمایت از رویدادها

اغلب رویدادها بدون حمایت مالی برندها، قابل برگزاری زدودن. کافی است به رویدادهای مختلفی که داخل طول سال در آن ها باهم اتحاد کردن کرده اید فکر کنید تا صحت این تقاضا را تائید کنید. چنانچه شما همچنین یکی از حامیان این رویدادها باشید، برند خود را بوسیله هزاران نفر شناساندن می کنید که کمی از آن ها، به مخاطبان مرام تبدیل می شوند. هنگامی که حامی یک رویداد هستید، نام برند شما همه جا دیده می شود: از بنرها و آگهی های تبلیغاتی تا بطری های آب.

از طرف دیگر حمایت از یک رویداد به شما اجازه می دهد معروفیت برند خود را بوسیله یک رویداد مطابق با شخصیت، علایق و ارزش های خود، هموار کنید، یعنی استعمال کنندگان ازطریق رویداد فوق، با فردی ها و کاراکتر برند شما نیز آشنا می شوند.۴- برای برند خویشتن یک شخصیت مدل سازی کنید

وجهه ی انسانی گذشت به برند و داستان سرایی، ابتدایی گام های شما برای شخصیت عفو بوسیله برند هستند. در گام مربوط باینده باید این شخصیت را به تکاپو های بازاریابی خویشتن افزودن کنید. هنگامی که محصولات و خدماتی را همراه با شخصیت برند بازاریابی می کنید، تیمار زمان آگاهی از برند خود را نیز افزایش می دهید. البته توجه مشتریان به محصولات شما احضار می شود، اما ازطریق تبلیغاتی که ادا می کنید، شخصیت برند شما را همچنین تجربه می کنند.

داخل این استراتژی عالی، شما کمپین بازاریابی سنتی را با کمپین آگاهی از برند ترکیب می کنید. دو کمپین یادشده همیشه هم زمان و در تلفیق با یکدیگر نیستند، اما همان نعوظ که می بینید، گاهی ترکیب آن ها بازدهی بسیار بالایی دارد.۵- یک پادکست ارائه کنید

در کشش چند سال اخیر، میلیون ها نفر در بکلی گیتی شنیدن پادکست را آغاز کرده اند. شکی نیست که پادکست ها نقش مهمی درون زندگی ما و البته تو تلاش های بازاریابی انجام می کنند. پیش ازاین تولید پادکست، مستلزم فرایند مرموز ای وجود که به امکاناتی نظیر استودیو و میکروفن های حرفه ای نیاز داشت. اما اینک تاسیس و اشاعه پادکست، از ابد آسان تر شده و حاصل ی شگفت آوری بخاطر تلاش های آگاهی بخشی در تک برند به دنبال دارد.چرا؟ پادکست ها همچنین متشابه محتوای متنی یا بصری، راه معتبری برای ارتباط با مخاطبان مهیا می کنند. پادکست ها به جای تبلیغات شلوغ و لبالب سروصدا (که تصدیق کردیم راه مؤثری بخاطر افزایش آگاهی از برند حلق)، امکان آموزش، اطلاع رسانی، سرگرم کردن و مشاوره اعطا کردن بوسیله مخاطبان را مهیا می کنند. اعتمادسازی نیز از همین عادت ابداع می شود.

به یاد داشته باشد که ایجاد و اضافه آگاهی از برند، یک فرایند ی بی عاقبت است. کمپین هایی که ذکر کردیم، به شما معاون می یواش در فداکار فرصت های بازاریابی و تبلیغات حضورداشته باشید که تو غیر این صورت، هرگز روی آن ها تنخواه گذاری نمی کردید. این کمپین ها، اسلوب های متاخر و قدرتمندی برای ارتباط با مخاطبان هستند.

چگونه میزان آگاهی از برند را برآورد کنیم

چگونه متوجه می شوید که فعالیت های شما درزمینه ی آگاه سازی مخاطبان از برند، مولود مقدر شدن بوده، یا باید تغییر جهت بدهید؟ تو ابتدای پیغام گفتیم که آگاهی از برند، زیبنده پیمانه گیری نیست. این دعوی صحت دارد. آگاهی از برند به معنای سنتی قابل سنجش تراشیدن. ولی شما هنوز غصه با بررسی فدایی فعالیت ها و متریک ها، بیدار می شوید که برندتان به لحاظ محبوبیت و آگاهی مخاطبان، چه موقعیتی دارد.معیارهای کمی (مقداری)

ترافیک مستقیم: ترافیک یمین از افرادی حاصل می شود که URL شما را «تایپ» و سپس از وب سایت بازدید کرده اند. آمار ترافیک مستقیم نشان می دهد بازاریابی شما تا چه مدل مردم را به بازدید از وب سایت همکاری ترغیب کرده است. نرخ ترافیک یمین اهمیت بسیار زیادی دارد، برای اینکه امروزه اغلب مردم، برندها را ازطریق رسانه های اجتماعی، تبلیغات و جستجوی کلمات کلیدی پیدا می کنند. زمانی که مردم URL وب سایت شرکتی را تایپ می کنند، یعنی از آن برند آگاه هستند.مقاله مرتبط:مهم ترین عنصری که صدای برند شما را تأثیرگذار می کند

ترافیک وب سایت: ترافیک وب سایت فقط نشانگر این است که چقدر از جمعیت عمومی اینترنت، محتوای شرکتی را مشاهده کرده و حین خود را درون وب سایت برند مرتبط گذرانده است. این ترافیک به شما نمی گوید که بازدیدکنندگان دقیقاً از کجا به وب سایت شریک شدن رسیده اند، اما زیاد اساسی تراشیدن. درهرصورت آن ها به اندازه ای از برند شما آگاه هستند که محتوای وب سایت را سیلی کنند.

تعاملات شبکه های اجتماعی: تعامل نشانگر تعداد فالورها، لایک ها، ریتوییت ها، نظرها و موارد شبیه است. آمار تعاملات اجتماعی، نشان می دهد که چه تعداد از مردم، از برند شما آگاهی دارند و با آن معاشرت می کنند. همچنین محتوای شما، تا چه پیمانه تأثیرگذار است.

معیارهای کیفی

گرچه در این بخش، تشخیص آگاهی از برند، از وضوح کمتری برخوردار است، ولی تاکتیک های پایین تر به شما دستیار می کنند به نکات مفیدی درزمینه ی نمونه آگاهی از برند خود پی ببرید.

جستجوی گوگل و تنظیم Google Alerts: از این شیوه سریع زیرفون هوشیار می شوید که گفتگوهای آنلاین درباره ی برند شما، تو چه وضعیتی است. تنظیمات فوق شما را داخل جریان هر خبر یا منشن رسانه های سوم قرار خواهد داد.

شنوایی دادن بوسیله رسانه های اجتماعی: منظور از گوش دادن، بازرسی بر ابزارهای مدیریت رسانه های مدنی است که باعث می شود به هر منشن یا تعامل ارگانیک، معلول ببرید. از این طریق متوجه می شوید که چه کسی برند شما را تگ می درنگ یا تو بخش نظرات، منشن می کند، یا چه افرادی تو پست های خود از هشتگ های شما استفاده می کنند. هرچه مخاطبان شبکه های اجتماعی، بیشتر از برند شما صحبت کنند، یعنی آگاهی از برند همچنین بالاتر است.

برگزاری نظرسنجی دوره آگاهی از برند: این فرایند مستلزم بازخورد یمین از مشتریان و مخاطبان شما است و می تواند بیش مربوط به طبقه کارگر و زحمتکش واقع شود. به این ترتیب خیر عزب هوشیار می شوید که چه افرادی از برند شما آگاه هستند، بلکه به افکار و عاطفه و نظرات مخاطبان نیز در این بن پی می برید.بیشتر بخوانید:برندها چگونه نرخ گذاری می شوند؟چرا بازاریابی محصول از خود میوه مهم تر است؟داستان گویی، ابزار باارزش برندها درون توفیق کسب وکارلوگوهای ماندگار؛ وارسی جزئیات نقشه کشی ۱۰ لوگوی معروف دنیاراهنمای جامع وبلاگ نویسی برای کسب وکارهای کوچک