پس از حذف کوکی از کروم، چه آینده ای در مراد دنیای وب است؟

گوگل کروم تا دو سال آینده کوکی های متفرقه یا بوسیله واژه «کوکی های شخص سومین» (third-party cookies) را بوسیله قیافه کامل از امتحان ی مرور وب حذف می کند. دراین میان صنعتی تبلیغات دیجیتال با از دست دادن یکی از منابع اصلی کسب داده ها پیرامون مشتریان، بیش از همیشه حاجت بوسیله تحول و بازآفرینی را حس می نرم.مقاله های مرتبط:کوکی درون مرورگر چیست و چه اهمیتی دارد؟گوگل پشتیبانی از کوکی های متفرقه را در کروم متوقف می کند

تصمیم گوگل به حذف این جنس از کوکی ها که دنباله رو بزرگانی همچون اپل و فایرفاکس بود، بازیگران دنیای دیجیتال را ملزم بوسیله اندیشه درباره ی روش های جدید برای مدیریت کسب وکار می بطی ء. ازطرفی برخی دیگر عقیده دارند که وب بدون کوکی، به معنای مبدا کردن مکرر بسیاری از کارها و تصمیم ها است. فدایی از فعالان صنعت گستردن و تبلیغات اعتقاد دارند حذف کوکی ها، یکی از پایه های کمکی صنعتی را از بین می برد.

حذف کوکی های شخص سومین از گوگل کروم بوسیله فکر فشارهایی بود که از سوی قانون گذاران حریم مخصوص بوسیله شرکت های فناوری وارد می شود. بوسیله هرحال تصمیم غول سواری جست وجو، برای همه ی فعالان صنعت اطلاع خوبی نبود. Criteco، شرکتی که امپراطوری عظیمی را با تمرکز کنار مرام گیری کاربران بوسیله کمک کوکی تشکیل داد، پس از اعلام وقوف گوگل با کاهش ارزش سهام روبه رو شد. شریک های دیگر همچون LiveRamp و BlueKai (از زیرمجموعه های اوراکل) و Datalogix نیز مانند بسیاری از شرکت های مبتنی به خشکی امدن داده، زمان حال باید یک بازنگری کلی درون مدل کسب وکار خود داشته باشند.

جرود دیکر، کمک ارشد فناوری های تجاری و توسعه در واشنگتن پست تصمیم گوکل را آن چنان سراسیمه کننده نمی داند. او داخل این باره می گوید:ما عقیده داریم که اکنون بهینه زمان برای این تصمیم حیات. راه ارائه ی تبلیغات براساس کوکی ها نتایج دقیقی به همراه ندارد. ما به عنوان یک صنعت قدیم با چالش هایی همچون مسدودکننده های تبلیغات و توان مشاهده ی محتوا و حتی کلاهبرداری روبه رو هستیم. باتوجه به انعطاف پذیری صنعت، رویکردهای آتی و واکنش بوسیله روانی جدید، دوست داشتنی و متناسب توجه خواهد وجود.

باهم اتحاد کردن هایی همچون Channel Factory، از شرکای رسمی یوتیوب عقیده دارند که مرگ کوکی ها، ضرورت نوآوری و دگرگونی فرمت های سنتی تبلیغات را بوسیله همراه دارد. جد هارتمن، مدیر بخش های تجاری و استراتژی این شرکت با اشاره به مزایای نشان اعطا کردن تبلیغات براساس محتوای وب سایت هدف کاربر می گوید:رویکرد جدید باعث شروع دورانی متمرکز بر هدف گیری موضوعی می شود. فناوری پیرامون تبلیغ های موضوعی در دست خط توسعه قرار دارد و می قابلیت کارایی آن ها را بدون نیاز به کوکی های متفرقه، اندازه گیری کرد.

گوگل راهکاری موسوم به Privacy Sandbox برای جایگزینی کوکی ها دارد که بوسیله تبلیغ دهنده ها و ناشران، خسارتی وارد نمی نرم. اطلاعات زیادی پیرامون راهکار متاخر گوگل وجود ندارد، اما باتوجه به نام آن می توان پیش بینی کرد که مفروضات موردنیاز تبلیغ دهنده ها، عاری نفوذ بوسیله حریم خصوصی کاربران، در آن عرضه می شود.

فدایی کارشناسان نگرانی ها را از دوران پس از حذف کوکی ها مطرح می کنند. از رویت آن ها تهدیدهایی همچون تکرار عرضه تبلیغ به یک کاربر درصورت حذف کوکی ها محتمل خواهند بود. شرکت هایی همچون 360i به مشتریان خود اعلام خطر دادند که با حذف چارچوب های کاربردی مرورگرها برای معارفه کاربران، امکان نمایش تکراری تبلیغات بیشتر می شود. به هرحال آن ها اعتقاد دارند با حذف کوکی نمی قابلیت تعداد دفعات ارائه اعلامیه بوسیله یک کاربر را محدود کرد.

انحصار رفتار مرور وب (موسوم به Attribution) شاید پس از حذف کوکی ها بوسیله رویکردی متمرکز پیاده شدن آخرین کلیک کاربر تغییر شود. اندرو فرانک، از تحلیل گرانبها ارشد گارتنر با اعتقاد به چنین پیش بینی می گوید احتمالا وب سایتی که کاربر برای آخرین جنین ممارست کرده است، طالع بهتری برای فروش تبلیغات خواهد داشت و دیگر جریان کلی و رفتار مرور، مدنظر قرار نخواهد گرفت. ازطرفی او باور دارد بازاریاب ها بخاطر بررسی مقدار تبلیغات خویشتن حاجت به اطلاعاتی بیشتر از آخرین کلیک کاربر دارند، اما این طور رویکردهایی حاجت بوسیله تحلیل و ردگیری بیشتر رفتار کاربر دارد.شاید داخل آینده همگی ی وب سایت ها کاربر را به ثبت صیت و ورود به حساب کاربری مجبور کنند

آینده ی وب عاری کوکی ها شاید قرین بوسیله رویکردی شود که فداکار ناشران کنونی در پیش پژمان اند. آن ها دسترسی بوسیله محتوای خود را به ورود بوسیله حساب کاربری منوط می کنند و شاید چنین رفتاری در آینده درون سرتاسر وب دیده شود. آلمان اکنون چنین وضعیتی را تجربه می درنگ. فایرفاکس و سافاری که ۴۰ درصد از کاربران این کشور را به خویشتن اختصاص می دهند، از مدت ها پیش کوکی را از سیاست های خود حذف کرده اند و درنتیجه بازاریاب ها بوسیله داده ها سهم اساسی ای از کاربران کشور دسترسی ندارند. آلمان راهکاری واحد بخاطر مناظره حریم خصوصی دارد و آن را NetID می نامد. بوسیله هرحال کارشناسان تبلیغات امروز این کشور را منبعی با دستیابی دشوار به اطلاعات می دانند.

بسیاری از کارشناسان دنیای تبلیغات اعتقاد دارند گوگل در آینده راهکار مشابهی را پیاده خواهد کرد. شاید مرورگر از کاربران بخواهد که بااطلاع احصائیه کاربری کروم یا هر پلتفرم دیگری شوند که صنعت تبلیغات طراحی می کند. جاستین سیلبرمن، کمک بزرگ محصول داخل شرکت تبلیغات ویدئویی DailyMotion باتوجه بوسیله همین پیش بینی احتمالی می گوید:من نگران آینده ای داخل اینترنت هستم که کاربران با دیوارهای متعدد ورود بوسیله وب سایت روبه رو می شوند و عزب گزینه های ثبت معروفیت و ورود را در پیش دارند. درنهایت وب سایت ها برای درآمدزایی مجبور بوسیله جمع آوری اطلاعات هویتی می شوند که رویکرد خوبی نیست.

برخی فعالان صنعت تبلیغات دیجیتال، راهکارهای جایگزینی را برای دنیای وب بدون کوکی پیشنهاد می دهند. به نشانی شهید آن ها پیشنهاد می کنند تا مرورگرها ID اختصاصی وسیله داشته باشند که روندی مشابه با جریان کنونی گوشی های هوشمند خواهد حیات. داده ها مذکور تنها در داخل مرورگر می ماند و کاربر نیز کنترل بیشتری روی اطلاعات خواهد داشت.

صرف دیدن از راهکارهای جایگزینی که بخاطر آینده ی بدون کوکی ارائه شوند، بوسیله هرحال تجربه ی کاربران، آژانس های تبلیغاتی و ناشران در آینده متفاوت با امروز خواهد وجود. شاید کاربران باید از کاهش نفوذ به حریم خصوصی در چنین آینده ای بشاش باشند؛ شاید غم راهکاری جایگزین به امر اندوهناک شود که تا اینکه واکنش بیشتر به حریم مخصوص را در اثر داشته باشد.بیشتر بخوانید:بنیان گذاران آرم با هدف حفظ استقلال این شرکت محاربه Save Arm را به سیاق انداختنداحراز هویت ازطریق حسگر پی انگشت برای دخول به واتساپ مافوق وبفروش آرم به انویدیا صنعت نیمه هادی را دگرگون می کندتصاویر جدید سرفیس هاب ۸۵ اینچی مایکروسافت پیدا شداجرایی شدن تحریم های جدید آمریکا چه معنایی برای هواوی دارد؟